VCO TREENEA

Category Archives: Vco Treenea

Vco treenea nak ambil dengan air suam atau air biasa?

vcoa treena

Vco treenea nak ambil dengan air suam atau air biasa?

Boleh ambil dengan mana2 jenis air sama ada suam atau biasa. Sebenarnya benda ni bergantung kepada tindak balas dengan badan seseorang. Tindak balas badan semua orang tak sama walaupun menggunakan produk yang sama. Ada yang nampak tindak balas yang baik ambil dengan air suam softgel ni ikut pengalaman saya daripada feedback pengguna. Perkara nie terpulang pada masing2 boleh buat try error untuk badan masing2. Softgel nie kalau minum dengan air biasa pun dah ok. 

Selain itu juga kalau siapa yang rajin boleh juga minum dengan jus buah buahan. Epal, tomato, orange mana2 pon boleh, disamping dapat khasiat daripada vco sotgel treenea dapat juga khasiat daripada jus buah buahan. Tekan butang like kalau suka info nie. TQ2

Rasa penat kurang setelah makan sebotol vco treenea

Rasa penat kurang setelah makan sebotol vco treenea 

kurang rasa penat selepas makan sebotol vco treenea

Lagi feedback positif pengguna vco treenea. Rasa penat (letih mungkin) semakin berkurangan selepas guna sebotol vco treenea. Bukan itu sahaja, kulit juga nampak perubahan kepada semakin baik. Hanya penggunaan sebotol vco treenea mengandungi 60 softgel mampu nampak perubahan yang lebih baik. Walaupun bukan secara drastik boleh nampak kesan, tetapi ia bagus untuk diamalkan bagi masa jangka panjang.

Produk kelapa dara yang semakin hot, organik dan boleh di digunakan pelbagai peringkat umur, pelbagai jantina dan

Baru guna sebulan sangat berpuas hati dengan vco treenea

 

Baru guna sebulan sangat berpuas hati dengan vco treenea

baru guna sebulan sangat berpuas hati dengan vco treenea

Testimoni pengguna vco treenea yang sangat berpuas hati dengan kesan yang di perolehi. Baru hanya guna satu bulan sudah nampak kesannya sampai nak terus nak beli banyak2 simpan buat stok untuk kegunaan sendiri. Let try dan alami perubahannya.

Minyak kelapa dara Treenea sebagai Oil Puiling

JOM KITA BUAT RAMAI – RAMAI.

Minyak kelapa dara Treenea sebagai “Oil Puiling”

Gigu lebih kuat dan cantik. Senyummmmm :)))

Apa lagi yang anda boleh buat dengan VCO?? OIL PULLING!!! Yeahhhh…. ^______^

Kebaikan Oil Pulling:
- Menguatkan gigi, rahang dan gusi
- Mencegah mulut berbau
- Mengelakkan cavities dan gingivitis
- Mencegah gusi berdarah
- Melembabkan bibir dan mulut
- Menghapuskan bakteria punca kerosakan gigi dan bau mulut

Boleh gunakan yang liquid punya untuk lakukan benda ni
oil pulling vco treenea

Testimoni vco treenea masalah HB rendah semasa mengandung

TESTIMONI IBU MENGANDUNG SELEPAS PENGAMBILAN TREENEA VCOA 

Testimoni vco treenea masalah HB rendah semasa mengandung

MASALAH : BACAAN HB RENDAH
KESAN PENGAMBILAN :
BACAAN HB NAIK DAN NORMAL SELEPAS PENGAMBILAN TREENEA VCOA

SEDIKIT INFO UNTUK IBU MENGANDUNG :

RISIKO HB RENDAH
Kesan kepada ibu
· Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
· Mengalami keguguran
· Mengalami kegagalan jantung
· Pendarahan semasa mengandung dan bersalin
· Risiko alami penyakit berjangkit

Kesan kepada bayi dalam kandungan
· Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
· Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
· Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
· Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia
· Mati ketika dilahirkan atau stillbirth

KEPENTINGAN HB KETIKA HAMIL

KANDUNGAN KURANG DARI LIMA BULAN

Pada masa ini bayi sedang melalui proses organogenesis (pembentukan organ-organ seperti kepala, tangan, kaki, jantung, otak dan anggota-anggota lain). Jika darah kurang daripada 11g, jika jantung tidak terbentuk dengan sempurna, bayi akan gugur. Jika jantung dapat dibentuk tetapi darah terlampau cair bayi mungkin hidup tetapi cacat (tiada kaki dan tangan yang sempurna). Manakala jika bayi sempurna sifat tetapi darah terlampau cair akan melambatkan proses pembentukan otak bayi , iaitu mungkin bayi akan selamat dilahirkan tetapi kurang pandai.

KANDUNGAN 5 BULAN KE 7 BULAN
Ketika bayi kita telah sempurna pembentukan sifat anggota badan tetapi jika Hb terlalu kurang bayi tidak dapat berdenyut dengan baik dan akhirnya boleh mati dalam kandungan ibu

KANDUNGAN 7 BULAN KE ATAS 

Sifat bayi telah sempurna dalam usia begini tetapi jantung bayi masih bergantung kepada kepekatan darah Hb. Jika Hb terlalu cair atau rendah iaitu kurang daripada 9g, jantung tidak kuat dan ada risiko untuk bayi mati dalam kandungan. jika jantung mampu bertahan tetapi anggota badan lain sedikit dimana bayi akan lebih kecil saiznya tetapi mungkin selamat dilahirkan.

Vco treenea sesuai digunakan juga semasa mengandung. Sudah banyak testimoni ibu mengandung dan terbukti selamat.

 

Testimoni vco treenea ibu mengandung dan alami keputihan

Testimoni IBU MENGANDUNG . Alami masalah keputihan.KESAN POSITIF SELEPAS PENGAMBILAN TREENEA VCOA:

- Keputihan sudah berkurangan. Tidak berbau.

- Mudah BERSALIN. Sampai tak sedar baby dah keluar. (Maksudnya senang push. Baby masuk laluan yang dah ada pelincir semulajadi kesan dari pengambilan Treenea VCOA.

Alhamdulillah.

■ VCOA membantu memudahkan proses bersalin , hilangkn keputihan & memudahkan pelawasan ■
Sayang semua, penggunaan vcoa secara konsisten in shaa Allah boleh memudahkan proses berslin dan kurangkan kesakitn.
Bak kt Puan Izan ‘ tak sedar pun baby keluar ‘ Alhamdulillah, walaupun memula dah tkut sbb keputihan keluar banyak, rupanya adalh healing crisis. Kalau tak teepaksa ambil ubat insert.
Yg kelakarnya Puan Izan gigih gunting softgel utk mkn minyak. Sabaq je lah
Apepun VçOA mmg terbukti 1001 kegunaan.
testimoni vco treenea ibu mengandung
Kita hanya mampu berikhtiar dengan apa yang ada di hadapan kita

TESTIMONI PENGAMBILAN TREENEA MIERABELLA BERSAMA VCO TREENEA

TESTIMONI PENGAMBILAN TREENEA MIERABELLA :

- KULIT MAKIN CERAH
- PARUT BERKURANGAN
- JERAWAT MALU NAK KELUAR

testimoni vco dgn miera bella
MIERABELLA mempunyai kelulusan dan pengiktirafan USFDA . Produk selamat. Kesan terbaik!
Malam2 dapat testimoni pengguna vco + mierabella..penggunaan xsampai seminggu da nmpk kesan menakjubkan.harga lebih jimat & murah.

Jerawat hilang tak sampai 5 hari

Testimoni Vco softgel treenea. Jerawat hilang tak sampai 5 hari. Baca cerita di dalam gambar.

testimoni vco treenea 1

Sebenarnya memang penggunaan minyak kelapa dara secara konsisten memberi banyak manfaat terutama sekali untuk kecantikan kulit . Banyak feedback daripada pengguna yang memberikan komen yang positif terutama sekali daripada mereka yang mengalami masalah jerawat sama ada yang kronik atau yang biasa biasa sahaja. Penggunaan yang terbaik sekali adalah dengan mengamalkan makan softgel vco treenea untuk proses dalaman kemudian gunakan vco treenea liquid sebagai sapuan luaran.

Lagi testimoni vco treenea

Lagi testimoni vco treenea. Masalah jerawat dan kesan jerawat semakin hilang di muka. Rasa bertenaga dan tak cepat mengantok macam sebelum nie..baru guna tak sampai seminggu. Cubalah vco treenea sekarang.

testimoni vco treenia 5

Antara kebaikan vitamin E

VITAMIN E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome” dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. 

Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang. 

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

MINYAK KELAPA DARA TREENEA

Testimoni Vco treenea – Jerawat semakin hilang tak sampai 5 hari

Testimnoni Vco treenea – Jerawat semakin hilang tak sampai 5 hari..tak perlu pakai produk yang mahal2…telan dan sapu kat muka..

testimoni vco treenia jerawat hilang

vcoa treena

KEBAIKAN MINYAK KELAPA DARA UNTUK IBU MENGANDUNG & DAN MANFAAT BAGI IBU YANG MENYUSU

Kajian telah menunjukkan apabila minyak kelapa dara dijadikan sebagai sebahagian daripada pemakanan, kandungan lauric acid dalam susu ibu akan bertambah sekitar tiga kali ganda, manakala kandungan capric acid akan bertambah sekitar dua kali ganda.

Disamping khasiat terhadap anak yang disusukan ibu-ibu yang mengambil minyak kelapa dara dalam makanan, mereka juga akan mendapat khasiat tambahan , kerana ‘saturated fat’ yang merupakan ‘medium chain fatty acid’ (MCFA) dalam minyak kelapa dara mudah dihadamkam dan ditukar kepada tenaga, disamping kemampuannya mengaktifkan atau melancarkan sistem metabolisma, mampu menyokong sistem imunasi tubuh dan teruji dalam mengatasi masalah thyroid.

PENGAMBILAN & PEMAKANAN MINYAK KELAPA DARA JUGA :Membantu memudahkan mereka melahirkan anak DAN dapat membantu memulihkan kesan kulit retak (pada perut) selepas bersalin. ♥♥

vcoa treena

Antara kebaikan vitamin A

Vitamin A adalah salah satu daripada keluarga vitamin larut lemak. Retinol salah satu jenis vitamin A ialah bahan yang sangat aktif atau berguna dan ia didapati daripada haiwan seperti hati dan telur. Ia boleh ditukarkan menjadi retinal dan retinoic acid, iaitu jenis lain dalam keluarga vitamin A.

Vitamin A diperlukan untuk tumbesaran, tulang dan gigi yang kuat bagi kanak-kanak. Ia juga perlu untuk penglihatan yang normal dan struktur gigi yang sihat. Ia membantu memelihara kulit yang sihat dan mencegah lapisan mulut, hidung, tekak, paru-paru, penghadaman dan salurkencing dari dijangkiti kuman. Vitamin A juga menolong badan kita mengatur sistem kekebalan (immune system) di mana sistem kekebalan badan ini membantu mencegah atau melawan jangkitan dengan membuat sel darah putih yang menghapuskan bakteria dan virus merbahaya.

Vitamin ini juga sangat bagus untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik disamping menjadi agen pemutih bagi kulit.

vco treenea

Antara kebaikan lain vco treneea

TAHUKAH ANDA?? 

VCO TREENEA (VCO) amat baik dan berfungsi sebagai pelembab kulit secara semulajadi dan berkesan kepada semua jenis kulit termasuk kulit kering. 

Malah, ia jauh lebih baik daripada krim pelembab kerana ia diserap TERUS dan tidak ada kesan sampingan pada kulit. Ia juga membantu mengelakkan kulit menjadi kering dan mengelupas.

TIPS : Jadikan Treenea VCOA sebagai asas solekan dan sapukan sedikit VCOA sebelum anda tidur untuk mendapatkan kelembapan kulit sepanjang hari :)

MINYAK KELAPA DARA TREENEA

SAYANGI JANTUNG ANDA

JOM AMALKAN PENGAMBILAN VCO TREENEA (VCOA)

SEDIKIT FAKTA TENTANG PENYAKIT JANTUNG & MINYAK KELAPA DARA(VCO) YANG PERLU ANDA TAHU ???

Ada salah faham yang tersebar di antara orang ramai bahawa minyak kelapa tidak baik untuk jantung. Ini kerana ia mengandungi sejumlah besar lemak tepu. Sebenarnya, Minyak kelapa dara memberi kebaikan untuk jantung. Ia mengandungi asid laurik sekitar 50% hingga 70%, yang boleh membantu dalam mencegah pelbagai masalah jantung termasuk kadar kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. 

Lemak tepu yang terkandung di dalam Minyak kelapa dara tidak berbahaya seperti dalam minyak sayuran lain. Itu tidak menyebabkan peningkatan kadar LDL. Ia dapat mengurangkan timbulnya kecederaan di arteri dan membantu mencegah aterosklerosis. 

Kenapa vco treenea tidak ada no siri KKM

Vco treenea (VCOA)  merupakan produk makanan. Ia bukan ubat atau herba. Setiap produk kesihatan, suatu badan kerajaan yang akan mengklasifikasikan produk tersebut adalah UBAT (drug), MAKANAN (food) atau HERBA (herbs). Badan ini adalah BPFK – (Biro Pengawalan Farmeseutikial Kebangsaan). Jika tersebut adalah makanan ia akan tertakluk di bawah AKTA MAKANAN 1983 dan PERATURAN – PERATURAN MAKANAN 1985.

Jadi, makanan tersebut perlu kelulusan JAKIM untuk sijil HALAL. Di mana VCOA mempunyai sijil halal dari JAKIM.

Dan jikalau produk tersebut adalah herbs atau drug. Perlu mendapat kelulusan melalui BPFK & KKM sebelum dipasarkan. 

Dibawah herba terdapat 2 bahagian samada supplement herbs atau sebagai ubat. KKM akan memastikan kandungan drug dalam ubat tersebut tidak melebihi kandungan yg sepatutnya.

Kelebihan vco treenea berbanding vco biasa

Kelebihan vco treenea berbanding vco biasa

Vco biasa selalunya hanyalah pure coconut oil semata-mata, tetapi berbeza dengan vco treenea kerana VCO Treenea kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung. 

Cara Pengambilan Vco Treenea

Let try vco treenea yang baru dilancarkan pada 1 january 2013..hanya perlu telan sehari 2 kapsul sahaja untuk kesihatan anda.

Testimoni vco treenea-lebih bertenaga

Lagi testimoni vco treenea

Rasa lebih bertenaga selepas ambil vco treenea walaupun baru mula ambil

testimoni vco treenia

Testimoni Vco Treenea-Kesan Demam Semakin Berkurangan

TESTIMONI PERTAMA VCOA 

ADIK KEISHA anak kepada DEALER JB : SYAZILA SZ

(28/12/12) Keisha Diserang demam campak. Bintik-bintik merah naik seluruh badan.

(29/12/12) Bintik mula pecah & air gatal mula membuatkan Keisha tidak selesa, hilang selera makan dan tidak minum susu langsung. Mulutnya dipenuhi bisa bintik merah.

(30/12/12 Cuma sedikit bintik yang sudah Kering dan keisha less cranky. Selera makan sedikit pulih.

(31/12/12) Sampai sahaja stok Treenea dirumah, kami ajar Keisha makan vcoa Treenea. Keisha kunyah VCOA. Disebabkan kesan demam campak sudah kering dan mula berkuping, kami mula membuat sapuan nipis VCOA pada seluruh badan Keisha yang diserang demam campak disamping beri dia kunyah VCOA sebiji setiap hari.

(1 Januari 2013) Luka Dalam mulut keisha sudah pulih. Kesan bintik merah pada badan mula pudar. Alhamdulillah Keisha semakin sembuh :)

testimoni vco treenia

Cara Pengambilan Vco Treenea

Cara Pengambilan Vco Treenea

Cara Pengambilan Vco TreeneaAmbil vco treenea 2 – 4 biji sehari, terpulang kepada kesesuaian, boleh ambil selepas makan atau sebelum makan, telan setiap hari dan minum air banyak2.

VCO TREENEA

VCO TREENEA

vco treenea

Minyak Kelapa Dara (VCO) yang diperolehi dari Treenea mempunyai banyak khasiat dan manfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia kerana vco treeenea mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi dibandingkan dengan minyak kelapa dara lain. Vco Treenea dihasilkandari proses yang tidak menggunakan haba dan formulanya yang telah dikaji secara teliti dan terperinci menggunakan 100% pati kelapa dara organik yang bebas dari kolesterol.

VCO Antioxidants kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung.

Mengapa Makanan Yang Kaya Antioksidan Perlu ?

Tubuh badan kita sentiasa terdedah pada radikal bebas yang terhasil daripada toksin-toksin alam sekitar seperti asap kilang, asap kenderaan, asap rokok, sinaran ultra violet (UV) dan pencemaran bahan-bahan makanan. VCOAntioxidants (vco treenea) adalah kaya dengan sifat-sifat antioksidan yang berpotensi melindungi sel-sel pada tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas. Oleh yang demikian sel-sel badan akan menjadi lebih sihat dan tekstur kulit akan menjadi lebih halus dan seragam.

Penyelidikan oleh para saintis mendapati, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). Ujian klinikal telah membuktikan MCT adalah merupakan ejen pembekal tenaga segera. MCT tidak disimpan sebagai lemak dalam badan sebaliknya ia akan disalutkan kepada hati untuk membekal tenaga segera. Asid lemak ini kemudiannya akan ditukarkan ke sebatian keton (keton bodies). Sebatian keton sangat diperlukan oleh otak manusia apabila glukosa tidak dapat berfungsi untuk membekalkan tenaga. Kajian secara saintifik telah menunjukkan sebatian keton boleh membantu pesakit neurodegenerative disorders seperti penyakit Alzheimer dan Parkinson.

Selain dari itu, sebatian keton juga didapati membantu serangan epilepsy. Pengambilan VCOAntioxidants (vco treenea) secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bacteria, kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema da batuk akan berkurangan. Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin, yang terbukti hasil dari penghadaman VCO.

VCOAntioxidants (vco treenea) juga mengandungi bahan aktif seperti phospholipids serta sterol tumbuhan yang telah dibuktikan berupaya merendahkan tahap kolesterol dan meningkatkan tahap LDL dalam darah. MCT juga mudah dihadamkan dan dapat membantu mengawal berat badan jika diambil secara teratur dan berterusan.

Antara khasiat dan kebaikan VCOAntioxidants (vco treenea):

• Membantu kelancaran system pencernaan
• Meningkatkan sistem dan daya tahan tubuh
• Menbantu mengurangkan berat badan
• Mengurangkan kadar kolesterol dan darah tinggi serta risiko penyakit jantung
• Membekalkan nutrien penting dalam membantu pertumbuhan rambut yang sihat
• Membantu merawat pelbagai masalah kulit
• Menyokong fungsi tiroid
• Menghalus dan menyeragamkan struktur kulit